Meisje (3) vecht voor leven na inslikken van achtergelaten xtc-pil

Meisje (3) in kritieke toestand

Op Ibiza is een pas 3-jarig meisje in kritieke toestand geraakt na het inslikken van een xtc-pil, waarvan zij naar alle waarschijnlijkheid dacht dat het een snoepje was. De pil was door iemand achtergelaten in een speeltuin. Het meisje slikte de pil in terwijl ze met haar moeder en twee broers en zussen op vakantie was in Santa Eulalia, een van de grootste steden van Ibiza.

Het meisje, dat van Russische afkomst is, werd gisteren op de vroege morgen opgenomen in het Can Misses-ziekenhuis. Later die dag werd ze overgebracht naar een ander ziekenhuis op Majorca, omdat zij daar in haar kritieke toestand de nodige hulp van de afdeling ‘intensieve zorgen’ kon krijgen.

Woordvoerders laten weten dat het meisje inderdaad een xtc-pil heeft ingeslikt, dat is namelijk uit een test gebleken. De woordvoerders vermoeden dat een dealer of gebruiker het pilletje in de speeltuin heeft laten vallen.

Hoe het nu met het meisje gaat, is tot zover nog steeds onduidelijk. Wij houden jullie op de hoogte.